BLOG

VSE O FOTOGRAFIJI BIVALNIH IN KOMERCIALNIH PROSTOROV

Fotografiranje mobilne hiške

Mobilne hiške so majhne, vendar nudijo udobje in zasebnost in so za mnoge idealna nastanitev pri izbiri načina dopustovanja. Fotografiranje mobilnih hišk Adriatic Sunrise Mobile Homes je potekalo v Biogradu na moru. Hiški imata dve spalnici ter ločeno kopalnico in wc. Pred njima je velika terasa s senco od obale pa sta oddaljeni le nekaj minut hoje. V galeriji je predstavljenih nekaj fotografij, ki so nastale na fotografiranju.

Menjava neba pri fotografiranju prostorov

Eden izmed ciljev fotografiranja je čimbolj zmanjšati čas, namenjen obdelavi fotografij. Menjava neba v posprodukciji ni redna praksa, vendar je včasih potrebno.
​Vreme pri fotografiranju notranjih prostorov ni tako zelo pomembno, razen ko poskušamo prikazati razglede, saj so okna po večini majhna, razgledi pa omejeni. Pri fotografiranju zunanjosti pa je svetloba zelo pomembna. 

Picture

Kadar gre za dnevno fotografiranje je najboljše jasno ali delno oblačno vreme.
Prednost jasnega vremena je, da modro nebo nudi enakomerno kuliso zaradi katere objekt, ki ga fotografiramo  stopi v fokus, močna svetloba pa poudari njegovo plastičnost in vnese kontrast.
Pomanjkljivost jasnega neba pa je ravno njegova enakomernost, ki lahko deluje dolgočasno. Velikokrat zato fotografiranje poteka v delno oblačnem vremenu, saj oblaki vnesejo na fotografijo dodatno zanimanje.

Picture

Včasih pa se vreme ravno sredi fotografiranja spremeni in takrat je ena izmed rešitev tudi menjava neba. Na spodnji fotografiji je predstavljen primer menjave neba v postprodukciji. 

 

Brezplačen vodič – Priprava prostora na fotografiranje

Pomlad trka na vrata in z njo pomladansko čiščenje in priprava prostorov na novo sezono. V pomoč vsem, ki se priprave prostorov lotevate prvič oz. tistih, ki neprestano iščete nove ideje, kako izboljšati svoj prostor sem pripravila Celostni vodič priprave prostorov. Vodič je brezplačen in zanj ni potrebno vnašati svojega email naslova oz. drugih podatkov. V njem so navodila kako pripraviti prostor na fotografiranje in tudi kako se lotiti posameznih področij, npr. kako pripraviti posteljo, kako okrasiti mizo, kako urediti kopalnico ipd. 

Picture

 

 

 

Kako popraviti fotografijo v postprodukciji?

O posprodukciji obstaja veliko zmotnih predstav in predsodkov. Eden izmed mitov je, da obstaja nekaj takega kot je neobdelana fotografija, o katerem sem že pisala v prispevku Digitalni negativ – neobdelana fotografija, drugi pa, da se s Photoshopom da popraviti čisto vse in je zato nepomembno kako fotografijo posnamemo.
Photoshop ni niti enostavno orodje niti ne ustvarja čudežev.

Na spodnjem prikazu prej/potem so označeni elementi, ki jih v kasnejši obdelavi popravimo.

1. Najbolj vidna stvar, ki jo na fotografiji popravimo, je njena svetlost. Fotografije, ki so primerno svetle na spletu bolj izstopajo in pritegnejo več ljudi. Seveda pri tem ne smemo fotografijo preosvetliti saj jo s tem uničimo. Najbolj pravilno je prikazati tako svetlost kot je tudi realno v prostoru bila ob fotografiranju, saj so tako tudi barve bolj pravilno prikazane.
Kadar so na fotografiji preosvetljena področja, jih težko popolnoma rešimo z obdelavo, zato moramo biti na to pozorni že med fotografiranjem, pri temnih sencah pa moramo paziti, da z osvetljevanjem ne vnesemo na fotografijo šum, zaradi katerega izgubimo podrobnosti, barve, ostrino in damo na splošno fotografiji izgled slabe kakovosti.
2. Druga pomembna obdelava je namenjena prikazu barv, ki morajo biti čimbolj harmonične. Modri pridihi, ki nastanejo zaradi različnih virov svetlobe, razni kontrastni barvni odboji in pretirana barvna nasičenost ne sodijo na kakovostno fotografijo interiera. Skrbna izbira barv v prostoru: pohištva, tekstilij, sten je brez pomena, če jih fotografija ne prikaže. Do določene mere se z obdelavo barve da popraviti, vendar pa je tudi tukaj bolj pomembno kako fotografijo posnamemo.
3. Vsaka osnovna obdelava fotografije prostora poskrbi tudi na pravilen prikaz linij v prostoru. V te namene pri fotografiranju uporabljamo stativ, ki nam omogoča poravnan horizont in ravne vertikalne linije. Za popolnoma natačen prikaz pa uporabimo funkcijo poravnave perspektive.
4. Nazadnje pogledamo še velikost fotografije. Fotografije, ki se uporabljajo na spletu morajo biti ustezno označene in pomanjšane, vendar še vedno dovolj velike, da se ohrani kakovosten prikaz. Nekateri portali imajo predpisano minimalno velikost fotografije (npr. 2048 x 1080), na kar je dobro misliti tudi pri objavah na lastni spletni strani.

Kako fotografirati interiere?

1. Pred fotografiranjem pripravite prostor
Za lepo fotografijo prostora je nujno, da ga prej uredimo. Pospravljanje in organiziranje je prvi korak, vendar pa prazni prostori delujejo sterilno, dekoracija pa vdihne prostoru nazaj življenje. V spalnici so to lahko slike, pregrinjala za posteljo, okrasne blazine, knjige, v kuhinji sadne košare, gospodinjski pripomočki, v kopalnici wellness brisače, sveče, v dnevni sobi pa knjige, cvetje.
​Ideje, kako lahko pripravite prostor sem zbrala tudi tu

2. Uporabite stativ.
Večina interierov ima zelo širok dinamičen razpon tonov in omejeno svetlobo. Fotografije, ki jih naredimo iz roke bodo zato pretemne ali pa ne bodo ostre. Dober stativ je nujna oprema pri fotografiranju interierov, saj omogoča daljše čase zajemanja posnetkov brez tresenja. Fotografije so zato ostre in dovolj svetle.

3. Bodite pozorni na kompozicijo.
Preden pritisnete na sprožilec premislite kaj vse z njo zajemate. Kaj je glavni motiv, ki ga želite prikazati (npr. kamin, jedilna miza ipd.), kaj je na robovih fotografije (izključite moteče elemente, ki ne podpirajo glavnega motiva) in pazite, da so linije pohištva na fotografiji čimbolj poravnane in vzporedne. 

4. Ne pozabite na detajle
Uravnotežena galerija vsebuje tako široke poglede kot detajle. Fotografije aranžmajev prostor približajo in ustvarijo atmosfero.

​5. Ne fotografirajte preširoko
Široki kot je sicer nujen pri fotografiranju notranjih prostorov, vendar fotografirati vse z najširšim možnim kotom ni najbolje, saj široki kot prostor popači. Cilj fotografije je predstaviti prostor čimbolj naravno, zato je bolje narediti več posnetkov oz. si izbrati drug kot fotografiranja, kot pa posegati po širokem kotu.

6. Bodite pozorni na vire svetlobe – okna, luči
Interiere je najbolje fotografirati, ko je oblačno vreme in uporabiti naravno svetlobo, ki prihaja skozi okna. Luči dajejo v prostoru neprijetne barvne pridihe. Velikokrat so tudi preveč intenzivne in so na fotografiji preosvetljene.

5 izzivov pri fotografiranju apartmajev

Tokratno fotografiranje je potekalo v okolici Nove Gorice. Hiša je postavljena na hrib odkoder se na lep sončen dan jasno vidijo gore v daljavi. Fotografiranje se je na prvi pogled kazalo kot nezahtevno, vendar je hiška s svojimi posebnostmi zbrala na kup skoraj vse najbolj pogoste izzive, s katerimi se soočamo pri fotografiranju apartmajev.

Poleg klasično zasnovanih spalnic so lastniki v zgornje nadstropje umestili spalnico tudi v večji, nepravilno oblikovan kotni prostor z izhodom na balkon. Veliki prostori potrebujejo za pravilno osvetlitev tudi veliko svetlobe.

1. PRIKAZATI RAZGLED ALI OSVETLITI SPALNICO je najbolj pogost izziv, pri fotografiranju interierja, ki ga je mogoče rešiti samo z dodatnim trudom pri fotografiranju (doosvetljevanje) oz. pri obdelavi fotografij (spajanje večih fotografij v eno).

 
 

V kletnih prostorih je še en manjši apartma – garsonjera, ki ima poleg majhnih, s temnim lesom uokvirjenih oken na stropu zelen les z vidnimi tramovi, kamnita tekstura pa obkroža prostor na stenah. Razen tipskih gorskih koč s temnim lesom, majhnimi okni in zeleno okolico, bi danes težko našli bivalni prostor, ki bi s svojo zasnovo popil tako veliko svetlobe, obenem pa z barvnini pridihi obarval čisto vse površine v prostoru: strop, tla, pohištvo. 
2. RAVNOVESJE BARVNIH PRIDIHOV je veščina za katero je potrebno razviti občutek. Vse v prostoru je med sabo povezano in ima svoj vpliv. Prostor popolnoma brez barvnih pridihov deluje izumetničeno, obenem pa pri močnih barvnih kontrastih hitro nastane prava zmešnjava, ni več harmonije in vse skupaj deluje zasičeno in tehnično pomanjkljivo.
Iskanje harmonije barv je tisto, kar prav vsako fotografiranje naredi nekaj posebnega in zahteva vedno popolno prisotnost tako na fotografiranju, kot pri obdelavi fotografij. 

 

3. TEMNO POHIŠTVO zelo hitro zmanjša dinamičen razpon tonov na fotografiji in v sencah postane praktično črno. Ohranitev njegove svetlosti in primernega kontrasta je še eden od izzivov, ki ga pogosto srečamo pri fotografiranju prostorov. Na primeru jedilnice, ki je prikazan spodaj se dobro vidita tudi problema dinamičnega razpona (prikazati razgled) ter barvnih pridihov, ki sta opisana zgoraj.

 

4. DOLGI, ODPRTI PROSTORI so postali pravilo pri fotografiranju sodobnih prostorov. Gre torej za povezovanje dveh prostorov v enega, od katerih je vsak osvetljen s svojim virov svetlobe. Najpogosteje je prvi prostor dominanten in najbolj enakomerno osvetljen, sekundaren prostor pa je praviloma svetlejši. Pretemni ali presvetli sekundarni prostori so ena izmed najpogostejših napak pri fotografiranju odprtih prostorov, saj jih ljudje pogosto spregledajo. Posebno pozornost je potrebno nameniti tudi barvam v sekundarnem prostoru, ki zaradi drugih svetlobnih virov postanejo pretirano rumene ali modre in posledično fotografija izgubi svojo harmoničnost. 

 

6. TEMNI STROPI S TRAMOVI so eden od glavnih razlogov za nepravilno osvetljeno fotografijo ter neustrezne barve. V takih razmerah fotografiranje brez doosvetljevanja ne more dati dobre fotografije kljub močni obdelavi v postprodukciji.
Več prej/potem prikazov je prikazanih tudi na strani prej/potem, kjer so namerno izbrani fotografsko zahtevni primeri.